Inmiddels zijn wij ongeveer 1 maand verder en geven wij u graag nog wat extra informatie over een aantal zaken.

Virtuagym app - telefonische bereikbaarheid en service blijft gelijk

Onze telefonische bereikbaarheid, de service die u van onze baliemedewerkers en onze fitnessbegeleiders gewend bent, zijn gelijk gebleven. Mocht u gebruik willen maken van de app, dan bevelen wij u dat van harte aan. Inmiddels gebruikt ruim 50% van u de Virtuagym app. U kunt eenvoudig via uw app een les afmelden en een les inhalen. Mocht u dit niet willen, dan kunt u ons gewoon bereiken binnen onze openingstijden.

U heeft van ons een uitnodiging via mail om uw account te activeren gekregen. Daarmee kunt u de app downloaden. Heeft u geen mobiel of wilt u niet gebruik maken van de app, dan is inloggen via uw account op de PC mogelijk op https://fitaal.virtuagym.com

We merken dat een aantal vragen wat vaker terug komen. De vragen die gesteld worden betreffen vooral vragen omtrent het lidmaatschap. Onderstaand leggen wij een deel van onze algemene voorwaarden uit. Mocht dit niet duidelijk zijn voor u, vraag dan gerust. Wij staan graag voor u klaar!

Lidmaatschap en groepstraining
Door gepland in groep
U bent zo’n 13 maanden door gepland in uw groep. Na deze periode, dus volgend jaar oktober, zullen wij u weer doorplannen. U hoeft hiervoor niets te doen. Mocht u een lidmaatschap hebben van een reeks van bijvoorbeeld 7 of 13 lessen, dan hebben wij u door gepland totdat uw reeks voltooid is.

Afmelden en aanmelden van een les
U kunt zich tot maximaal 2 uur voor aanvang van de les afmelden. Dat kan via uw app, telefonisch of via e-mail. U kunt deze les gedurende 6 weken inhalen op een ander tijdstip. Daarna vervalt deze mogelijkheid. U blijft uw lidmaatschapskosten dus volledig betalen. Indien u in een ‘medische fitnessgroep’ bent ingepland of in de ‘Yin Yoga specifiek’, dan is het uitsluitend mogelijk om telefonisch af te melden, dit kan helaas niet per app. Zou u bij het inhalen eraan willen denken dat u zich bij het juiste type les aanmeldt? Zie hiervoor punt 2 van onze algemene voorwaarden.

Pauzeren van een lidmaatschap
Indien u op vakantie gaat, kunt u uw lidmaatschap laten pauzeren. Dit kan niet meer via de app en uitsluitend telefonisch. Dit kan vanaf een duur van 2 weken tot 4 maanden en maximaal 2 maal per jaar. In tegenstelling tot afmelden, betaalt u dan geen lidmaatschapskosten voor deze periode. Mocht u al betaald hebben, dan wordt dit automatisch verrekend de volgende maand (u ontvangt als het ware een korting). Indien u om medische redenen tijdelijk uw lidmaatschap wilt pauzeren, dan is dat altijd mogelijk.

Wijziging lidmaatschap in app
Omdat het technisch gezien onmogelijk bleek om het oude systeem goed te plaatsen in Virtuagym, hebben wij de afgelopen week vrijwel alle lidmaatschappen beëindigd en weer opnieuw herstart. Ook eventuele pauzeringen hebben wij opnieuw ingeboekt. Omdat een groot aantal van u nog had betaald tot een datum in de toekomst (bijvoorbeeld half november), gaan deze nieuw herstarte lidmaatschappen in na deze datum. Voor de tussenliggende periode heeft u van ons ‘credits’ ontvangen. Dit ziet u terug in uw app. Omdat u al staat ingeboekt, heeft dit in feite geen gevolgen voor u.

Incasseren lidmaatschap
De lidmaatschappen worden vooraf gefactureerd/geïncasseerd; Aan het eind van de maand wordt geïncasseerd voor de volgende maand. Vanwege de overstap incasseren wij eind oktober voor zowel de maand oktober als november 2019. Voor de goede orde: U ontvangt pas een factuur of automatische incasso van ons, nadat uw al betaalde periode is afgelopen. Omdat wij overstappen naar een systeem van factureren per begin / einde van de maand, is uw eerste factuur vrijwel altijd een ‘naar rato bedrag’ van de rest van de maand, waarna een normale maand zal volgen.

Heeft u toestemming gegeven voor automatische incasso, dan zal de afschrijving op uw rekening omschreven worden als ‘STG Mollie Payments’. Klikt u de afschrijving aan, dan ziet u de omschrijving ‘VOF Mulder en Verhoeven’ plus de omschrijving van het lidmaatschap.

We hebben de afgelopen weken hard gewerkt om de overstap zo vloeiend mogelijk te laten verlopen en u zoveel en zo duidelijk mogelijk te informeren. Dit is onder andere gebeurd via de hulp van ‘helpdesk Lieuwe en Stijn’, hiervoor zijn wij hen erg dankbaar! Stijn heeft een Virtuagym hulpgids voor u geschreven, welke te vinden is op www.fitaal.nl-Virtuagym

Ondanks onze inspanningen kan het voorkomen dat er kinderziektes in het systeem zitten of dat er fouten worden gemaakt. Komt u iets tegen, dan horen wij dat graag van u. Wij lossen dit dan zo snel mogelijk op.

Met sportieve groet,

Team Fitaal

pluspraktijk2015